• Reklamacje i zwroty

Reklamacje i zwroty

1. Prawo do odstąpienia od umowy (zwrot towaru)

  1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.

  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sklep o swojej decyzji, wysyłając jednoznaczne oświadczenie drogą mailową na adres: sklep@brelusie.pl.

  3. Klient może (ale nie musi) skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy udostępnionego przez Sklep.

  4. Zwrot towaru powinien nastąpić nie później niż w ciągu 14 dni od dnia poinformowania Sklepu o decyzji o odstąpieniu od umowy.

  5. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

  6. Sklep dokonuje zwrotu płatności (w tym kosztów dostawy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybrania innej niż najtańsza forma dostawy) nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub potwierdzenia jego odesłania.

  7. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Klienta, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.

  8. Zwrotowi podlegają tylko produkty nienaruszone, nieużywane, kompletne, bez śladów użytkowania, o ile nie były wadliwe z winy producenta lub sprzedawcy.


2. Reklamacje towaru

  1. W przypadku stwierdzenia wady fizycznej lub prawnej towaru, Klient ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi wynikającej z Kodeksu cywilnego.

  2. Reklamacja może zostać złożona w terminie do 2 lat od dnia wydania rzeczy, jednak najlepiej nie później niż w ciągu 14 dni od wykrycia wady.

  3. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:

    • imię i nazwisko Klienta,

    • numer zamówienia,

    • opis wady i datę jej zauważenia,

    • żądanie (wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – jeśli wada jest istotna),

    • zdjęcia wady (jeśli możliwe).

  4. Reklamację należy zgłosić drogą mailową na adres: sklep@brelusie.pl.

  5. Sklep rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania i poinformuje Klienta o dalszych krokach.


3. Wyłączenia odpowiedzialności

  1. Rękojmia nie przysługuje, jeśli wada wynika z niewłaściwego użytkowania towaru przez Klienta lub z naturalnego zużycia materiału.

  2. Produkty wykonywane rękodzielniczo mogą posiadać niewielkie różnice w kolorze, kształcie lub fakturze – nie stanowią one podstawy do reklamacji.